دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

وطن

 

ای کویر تو بهشت جان من

عشق جاویدان من ایران من

کاوه آهنگری ذهاک کش

خود که دشمن افکنی ناپاک کش

رخشی و رستم بر او پا در رکاب

تا نبیند دشمنت هرگز به خاب

مرزدارانه دلیرت جان به کف

سرفرازان سپاهت صف به صف

خون به دل کردند دشت و نهر را

بازگرداندند خرمشهر را

ای وطن ای مادر ای ایران من

مادر اجداد و فرزندان من

خانه من بانه من توس من

هر وجب از خاک تو ناموس من

ای دریغا که ویران بینمت

بیشه را خالی ز شیران بینمت

خاک تو گر نیست جان من میباد

زنده در این بوم و بر یک تن مباد

وطن یعنی پدر مادر نیاکان

به خون و خاک بستن عهد و پیمان

ز تیغ و سخره و دریا و هامون

ارس زاینده رود اروند کارون

وطن یعنی سرای تورک و پارس

وطن یعنی خلیج تا ابد پارس

وطن یعنی دو دست از جان کشیدن

به تنگستان و دشتستان رسیدن

زمین شستن ز استبداد و از کین

ز خون گرم در گرمابه فین

وطن یعنی هدف یعنی شهامت

وطن یعنی شرف یعنی شهادت

 

نظرات 7 + ارسال نظر
زرین قلم چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 http://www.emamhossein.blogsky.com

هو الرئوف
سلام علیکم دوست عزیز
ممنونم که لطف دارید و بهمون سر می زنید
شعر بسیار زیبائی است ـ دستتون درد نکنه
وفات شاعر بزرگ ، دکتر قیصر امین پور بر اهل ادب و هنر و دوستداران شعر و شاعری تسلیت باد
یا علی

هپلی چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 17:08 http://happali.blogsky.com

سلام همسایه

درسته که مطالب من غمگینه ولی واقعیت هست

خیلی سعی میکنم از این بدبختی ها ننویسم ولی دائما جلوی چشمم هام میان

به امید روزی که هیچ مشکلی واسه هیچ بشری پیش نیاد

یاحق

پژواک خاموش پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 23:26 http://p-kh.blogfa.com

سلام
شعر زیباییست در وصف وطن.
راستی به چه خاطر فکر کردی من طرفدار دولت احمدی نژادم!؟!

بنگرى دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:16 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام احمد عزیز
آفرین به حست ..... وطن میسازمت ...
وطن یعنی خلیج تا ابد پارس
شاد و موفق باشی

مهدی شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:33

سلام
عالی بووووووووووووووووووود
راستی..................
این ماشین منه
تازه خریدمش
اومده تا شما رو تا وبلاگم برسونه ---- آپ کردم زود بیا


|>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,
|........................................!| '""",||_____
|_..._...__________________|====_|___|..,]|
"(@ )'(@ )"'"""""""""""""''"""(@)'(@)"""""(@)

منتظرما !!!؟؟؟

$$
$$$$$$$$$$$$$$
____________$$

_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$____$$
_____$$$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________________________$$$$___$$
________________$$$$$$__________$$
__________________$$____________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________$$

منتظر حضور گرم و نظر راهگشات هستم . ممنونم
موفق باشی
بای

neginesabzfars.blogfa.com
♥♥♥

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 21:19 http://rue.blogsky.com

وطن.....آدم با گفتن این کلمه یه احساس خاصی بهش دست میده

بنگرى سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام احمد عزیز
دیگه ما را بدست فراموشی سپردی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد