دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

عشقه تلخ و زیبا

 

خدایا امروز حرف دلم را شنیدم

دلم می گفت که خدایم گفت

وقتی انسان را آفریدم

و وقتی در این آفرینش دل را به او بخشیدم

به انسان گفتم

به تو دل بخشیدم که ببخشی

به که بخشم؟

آنکه از تو می دزدد

پس بدان

زیباترین عشق را از همان کسی که دل را به او می بخشی

می بینی

با تمام وجود

ولی تلخ

 saz_zoeram

 

افسوس

هیچ وقت نشد بهت بگم که من چقدر دوست دارم

نشد یه روز بهت بگم که من فقط تو رو دارم

روزا با تو بیدار میشم شبا با تو به خواب میرم

هیچ وقت نشد نفهمیدی که بی تو دنیا ندارم

تو همه دنیای منی امروز و فردای منی

هیچ وقت نشد بدونی که من بی تو فردا ندارم

میگن چشای عاشق یه دنیا شعرو قصه ست

اما چرا عزیزم چشام لبریز غصه ست

میگن گل شقایق نشون داغ عشق

من از نگاه داغت شدم باغ شقایق

میگن شبا ستاره ها رابط عشقو قلبان

اما اخه ستاره ام راه نمیده به چشمام

میگن اشکای عاشق پیش خدا عزیزه

نمیدونم تا کی باید بریزه و بریزه و بریزه

وقتی شبا تو اسمون رنگه چشاتو میبینم

دلم میخواد بهت بگم که روزو رویا ندارم

بین تموم ادما تو عشق پاک این دلی

تو اسمون رویاهام جز تو ستاره ندارم

میگن چشای گیرا خوب داره از این اسیرا

بگو تا کی باید من باشم مثل اسیرا

میگن تو این زمونه عشقا همه دروغه

عاشق نبوده حتما اونکه اینارو گفته

دلم پی نگاهت شد ابر پاره پاره

اما بگو عزیزم این کارا فایده داره؟؟؟؟

انسانیت

اشکی در گذرگاه تاریخ

* * * * * * * * *

از همان روزی که دست حضرت قابیل

گشت آلوده به خون حضرت هابیل

از همان روزی که فرزندان " آدم"

زهر تلخ دشمنی در خونشان جوشید؛

آدمیت مرد!!

گرچه" آدم" زنده بود

از همان روزی که یوسف را برادرها به چاه انداختند

از همان روزی که با شلاق و خون ، دیوار چین را ساختند

آدمیت مرده بود

* * * * * * * * *

بعد دنیا هی پر از آدم شد و این آسیاب

گشت وگشت

قرن ها از مرگ آدم هم گذشت.

ای دریغ،

آدمیت بر نگشت !

* * * * * * * * *

قرن ما

روزگار مرگ انسانیت است

سینه ی دنیا ز خوبی ها تهی ست

صحبت از آزادگی، پاکی، مروت ، ابلهی ست !

صحبت از عیسی و موسی و محمد نابجاست،

قرن" موسی چومبه هاست " !

* * * * * * * * *

روزگار مرگ انسانیت است 

من که از پژمردن یک شاخه گل ،

از نگاه ساکت یک کودک بیمار از فغان یک قناری در قفس

از غم یک مرد در زنجیر

_ حتی قاتلی بر دار _

اشک در چشمان و بغضم در گلوست

وندرین ایام ، زهرم در پیاله ،

اشک و خونم در سبوست

مرگ او را از کجا باور کنم؟

* * * * * * * * *

صحبت از پژمردن یک برگ نیست

وای!!! جنگل را بیابان می کنند.

دست خون آلود را در پیش چشم خلق پنهان می کنند!!

هیچ حیوانی به حیواینی نمی دارد روا

آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند !

* * * * * * * * *

صحبت از پژمردن یک برگ نیست

فرض کن : مرگ قناری در قفس هم مرگ نیست

فرض کن : یک شاخه گل هم در جهان هرگز نرست

فرض کن : جنگل بیابان بوده از روز نخست !

در کویری سوت و کور

در میان  مردمی با این مصیبت ها صبور ،

صحبت از مرگ محبت ، مرگ عشق

گفتکو از مرگ انسانیت است

دختر بودن

دختر بودن یعنی ببخشید میشه جزوه تونو ببینم؟ 

 

دختر بودن یعنی کله  قند و لی لی لی لی..........

 

دختر بودن یعنی پس این چای چی شد؟؟

 

دختر بودن یعنی الگوی خیاطی وسط مجله های درپیت

 

دختر بودن یعنی همونی باشی که مادر وخاله وعمه ت هستن

 

 دختر بودن یعنی چرا خونه اینقدر کثیفه ؟؟

 

دختر بودن یعنی دخترو رو چه به رانندگی؟

 

دختر بودن یعنی باید فیلم مورد علاقه تو ول کنی پاشی چایی بریزی 

 

دختر بودن یعنی نخواستن و خواسته شدن 

 

دختر بودن یعنی حق هر چیزی رو فقط وقتی داری که تو عقدنامه نوشته باشه 

 

دختر بودن یعنی  به به خانوم خوشگل....هزار ماشالااااااا... 

 

دختربودن یعنی  برو تو ، دم در وای نستا

 

دختر بودن یعنی لباست 4 متر و نیم پارچه ببره که آقایون به گناه نیفتن 

 

دختر بودن یعنی خوب به سلامتی لیسانس هم که گرفتی دیگه باید شوهرت بدیم

 

دختر بودن یعنی کجا داری میری؟

 

دختر بودن یعنی تو نمیخواد بری اونجا ، من خودم میرم

 

دختر بودن یعنی کی بود بهت زنگ زد؟! با کی حرف میزدی

 

این چند تا نکته به نظرم جالب بود،

 

ــ بهترین دوست اون دوستی که باهاش روی یک سکو ساکت بشینی و هیچی نگی و وقتی

ازش دور میشی، حس کنی بهترین گفتگوی عمرت رو داشتی.

ــ ما واقعا تا چیزی رو از دست ندیم، قدرش رو نمیدونیم ولی در عین حال تا وقتی چیزی رو

دوباره به دست نیاریم، نمیدونیم چی رو از دست دادیم.

ــ اینکه تمام عشقت رو به کسی بدی، تضمینی بر این نیست که اون هم همین کارو بکنه پس

انتظار عشق مقابل نداشته باش. فقط منتظر باش تا اینکه عشق آروم تو قلبش رشد کنه واگه

اینطور نشد خوشحال باش که تو قلب تو رشد کرده.

ــ در عرض یک دقیقه میشه یک نفر رو خرد کرد، در عرض یک ساعت میشه کسی رو دوست

داشت و در یک روز میشه عاشق شد ولی یک عمر طول میکشه تا کسی رو فراموش کرد.

ــ دنبال نگاه ها نرو، چون میتونن گولت بزنن، دنبال دارایی نرو چون کم کم افول میکنه، دنبال

کسی باش که باعث بشه لبخند بزنی چون فقط با یک لبخند میشه یه روز تیره رو روشن کرد.

کسی رو پیدا کن که بتونه تورو شاد کنه.

ــ‌ دقایقی تو زندگی هستن که دلت برای کسی اونقدر تنگ میشه که میخوای اونو از رویات بیرون

بکشی و تو دنیای واقعی بغلش کنی.

ــ رویایی رو ببین که میخوای. جایی برو که دوست داری. چیزی باش که میخوای باشی. چون

فقط یه جون داری و یه شانس برای اینکه هر چی دوست داری انجام بدی.

ــ آرزو میکنم به اندازه کافی شادی داشته باشی تا خوش باشی، به اندازه کافی بکوشی تا

قوی باشی، به اندازه کافی اندوه داشته باشی تا یه انسان باقی بمونی و به اندازه کافی امید

که خوشحال بمونی.

ــ همیشه خودتو جای دیگران بگذار، اگر حس میکنی چیزی ناراحتت میکنه، احتمالا دیگران رو

هم آزار میده.

ــ شادترین افراد لزوما بهترین چیزها رو ندارن، اونا فقط از اون چه تو راهشون هست بهترین

استفاده رو میبرن.

ــ شادی برای اونایی که گریه میکنن و یا صدمه میبینن زنده است. برای اونایی که دنبالش

میگردن و امتحانش کردن. چون فقط اینها هستن هستن که اهمیت دیگران رو تو زندگیشون

میفهمن.

ــ عشق با یک لبخند شروع میشه، با یک بوسه رشد میکنه و با اشک تموم میشه. روشنترین

آینده همیشه روی گذشته فراموش شده شکل میگیره. نمیشه تا وقتی که دردها و رنجها رو دور

نریختی، توی زندگی به درستی پیش بری.

ــ وقتی به دنیا اومدی، تو تنها کسی بودی که گریه میکردی و بقیه میخندیدن. سعی کن یه

جوری زندگی کنی که وقتی رفتی، تنها تو بخندی و بقیه گریه کنن.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ