دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

جمعیت

هیچ وقت به این نکته اندیشیده اید که کشورهای پرجمعیت جهان

 مثل چین و هند و ژاپن و مالزی و ایالات متحده هیچ وقت به خاطر جمعیت دچار مشکل نشده اند

 و دو کشور اول دنیا در جمعیت الان برای خودشان ابرقدرتی هستند

چین الآن خزانه اول دنیا را دارد «یعنی پولش از ایالات متحده بیشتر است»

و بازار همه چیز را به انحصار خود در آورده و هند یک ابر قدرت اتمی و انفورماتیک است

 

ولی در عوض کشورهای آفریقایی مثل چاد کنگو اتیوپی و اوگاندا و کشورهایی مثل عراق و افغانستان و همه

کشورهای چند میلیونی دیگر در فلاکت عجیبی به سر می برند تقریبا نصف جمعیت این کشورها برای تأمین 2 وعده غذایی در روز باید تا مرز مرگ کار کنند

 

هیچ وقت به این نکته اندیشیده اید که چرا فقط باید مسلمانان و تا حدی مسیحیان مشمول طرح تحدید موالید هستند و آن وقت در اراضی اشغالی فلسطین فرزند آوری جایزه دارد ؟!

 

هیچ وقت فکر کردید که چرا وقتی رئیس جمهوری میگوید 2 بچه کافی نیست و کشور ما ظرفیت داشتن 120ملیون جمعیت را در حالت فعلی دارد ،با شانتاژ عجیب  و غریب آنچنانی مواجه میشود

 

آیا می دانید که شهید بزرگوار مطهری عزیز طرفدار ازدیاد موالید بودند؟

 

آیا می دانید که امام حسن عسکری از فرزند به عضد یاد کرده و فرموده هر کس فرزند ندارد بازویی ندارد

 

یک مقایسه سر انگشتی بین جمعیت و وضعیت این کشورها

 

نام کشور

جمعیت

وضعیت اقتصادی

وضعیت تکنولوژی

وضع سیاسی اجتماعی

چین

بالای 1 میلیارد

حکومت بر جهان

عالی

ثبات سیاسی

هند

حدود 1 میلیارد

تقریبا خوب

خوب

ثبات سیاسی

ایالات متحده

نزدیک400ملیون

خیلی خوب

بهترین

حکومت بر جهان

عربستان

حدود 20ملیون

موقتا خوب

نزدیک به صفر

ثبات نسبی

عراق

حدود20ملیون

تقریبا گرسنه

صفر

تشنج همیشگی

چاد

حدود 10ملیون (؟)

بسیار گرسنه

صفر

تشنج همیشگی

اتیوپی

حدود 10ملیون(؟)

بسیار گرسنه

صفر

تشنج همیشگی

کشورهای اروپایی

متوسط 60ملیون

خوب

خوب

ثبات نسبی سیاسی

 

 

وصیت نامه کوروش کبیر

وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد، زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام. همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم.
من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام
.
زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم ، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم. حتی در پیروزی های بزرگ خود ، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. مرگ چیزی است شبیه به خواب . در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به آتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود پس اگر چنین بود که من اندیشیدم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود ، اما اگر این چنین نبود آنگاه ازخدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست
.
باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نابسامانی روی ندهد
.
من شما هر دو فرزندانم را یکسان دوست می‌دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده‌تر است کشور را سامان خواهد داد
.
فرزندانم! من شما را از کودکی چنان پرورده‌ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان‌تران از شما آزرم بدارند
.
تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین پادشاهی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت. دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند
.
همواره حامی کیش یزدان پرستی باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته و همیشه به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند
.
هر کس باید برای خویشتن دوستان یک دل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد
.
از کژی و ناروایی بترسید .اگر اعمال شما پاک و منطبق بر عدالت بود قدرت شما رونق خواهد یافت ، ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید ، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد . من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم . نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود
.

کورش کبیر

به نام خدا و نیاکان درگذشته‌ی ما، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید
.
پیکر بی‌جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید. چه بهتر از این که انسان به خاک که این‌همه چیزهای نغز و زیبا می‌پرورد آمیخته گردد
.
من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می‌بخشد آمیخته گردم
.
هم‌اکنون درمی یابم که جان از پیکرم می‌گسلد ... اگر از میان شما کسی می‌خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم. پس از مرگ بدنم را مومیای نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید . زودتر آنرا در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد . چه افتخاری برای انسان بالاتراز اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود. از همه پارسیان و هم‌پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد شادباش گویند
.
به واپسین پند من گوش فرا دارید. اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید

ازعشق خود دیوانه ام

 
امروزاگر ازعشق خود دیوانه ام کردی مرو

از مستی ام مستانه شو زین باده هم پیمانه شو

جانان من بامن بمان وان نغمه در گوشم بخوان

دیوانه ام کردی توهم همچون منی دیوانه شو

سرخوش شدم از بوی تو از تیرک ابروی تو

ان طره ی گیسوی تو.من شمع و تو پروانه شو

من از شرابت سرخوشم با چشم مستت دلخوشم

عشقت به هرجا میکشم با من بیا هم خانه شو

عشقت به دل مهرت به جان یاد تو درروح وروان

ای راحت جانم بمان معشوقه ای جانانه شو

صد بار گفتم با دلم بند از اسارت پاره کن

عاشق نشو عاشق نشوبا واژه اش بیگانه شو


قلبم شکستی از جفا با من چه کردی بی وفا

درجای دیگرخانه کن بی وقفه صاحب خانه شو

امشب اگر یاری کنی، ای دیده توفان می کنم
آتش به دل می افکنم، دریا به دامان می کنم
می جویمت، می جویمت، با آن که پیدا نیستی
می خواهمت، می خواهمت، هر چند پنهان می کنم
زندان صبرآموز را، در می گشایم ناگهان؛
پرهیز طاقت سوز را، یکسر به زندان می کنم
یا عقل تقوا پیشه را، از عشق می دوزم کفن
یا شاهد اندیشه را، از عقل عریان می کنم
بازآ که فرمان می برم، عشق تو با جان می خرم
آن را که می خواهی ز من، آن می کنم، آن می کنم
 

بگذر ز من

 

بگذر ز من ای آشنا
چون از تو من دیگر گذشتم
دیگر تو هم بیگانه شو
چون دیگران با سرگذشتم
میخواهم عشقت در دل بمیرد
میخواهم تا دیگر  در سر  یادت پایان بگیرد
بگذر ز من ای آشنا
چون از تو من دیگر گذشتم
دیگر تو هم بیگانه شو
چون دیگران با سرگذشتم

هر عشقی میمیرد
خاموشی می گیرد
عشق تو نمی میرد
باور کن بعد از تو دیگری
در قلبم جایت را نمی گیرد
هر عشقی میمیرد
خاموشی میگیرد
عشق تو نمیمیرد
باور کن بعد از تو دیگری
در قلبم جایت را نمیگیرد
هر عشقی میمیرد
خاموشی میگیرد
عشق تو نمیمیرد
باور کن بعد از تو دیگری
در قلبم جایت را نمیگیرد
هر عشقی میمیرد
خاموشی میگیرد
عشق تو نمیمیرد
باور کن بعد از تو دیگری
در قلبم جایت را نمیگیرد
هر عشقی میمیرد
خاموشی میگیرد
عشق تو نمیمیرد
باور کن بعد از تو دیگری
در قلبم جایت را نمیگیرد

 

ادامه مطلب ...

بناهای شگفت انگیز

 

AWT IMAGE

تاج محل . هندوستان. این بنای زیبا و با شکوه به دستور " شاه جهان " ساخته شد. او این بنا را 375 سال پیش به یاد همسر ایرانی‌اش "ممتاز محل" ساخت.

AWT IMAGE

دیوار بزرگ. چین. بزرگ‌ترین دیوار جهان، که در مرز شمالی کشور چین کشیده شده بود، 6700 کیلومتر طول دارد. بیش از 2000 سال از ساختن این دیوار می گذرد. چینی‌ها این دیوار بزرگ را برای جلوگیری از تجاوز دشمنان به دهکده‌ها و شهرهای مرزی خود ساختند. این دیوار  از فضا هم دیده می‌شود.

AWT IMAGE

میدان روم. ایتالیا. این ساختمان بیضی شکل یکی از آخرین نشانه‌های تمدن روم باستان به شمار می‌رود و 2000 سال قدمت دارد. ساختن این بنا که 45 هزار تماشاگر ظرفیت داشت، 10 سال طول کشید.

AWT IMAGE

اهرام. مصر . پادشاهان مصر که فرعون نامیده می‌شدند، این بناهای باشکوه و اسرار آمیز را برای زندگی بعد از مرگ می‌ساختند. در کشور مصر 30 هرم وجود دارد که اهرام سه گانه مهم‌ترین‌شان به شمار می‌آیدو بزرگ ترین آن‌ها، هرم خئوپس است.

AWT IMAGE

برج ایفل. فرانسه. ساختن این برج با وجود 50 مهندس و 132 کارگر، دو سال به درازا کشید. برج به نام مهندس اصلی آن "گوستاو ایفل" نام گذاری شد. این بنا که 300 متر طول دارد، در سال 1889میلادی ( یعنی 116 سال پیش ) به پایان رسید.