دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

دره بهشت

این اسم مقدسه به اندازیه کلمه عشق و نماز و ...

گاهی بیا و پشت سرم لحظه ای بمان !

 

گر من از باغ تو یک میوه بچینم چه شود

امروز هم

ما هر چه بوده ایم، همانیم

ما صوفیان ساده ی سرگردان

درویش های گمشده ی دوره گرد

حتی درون خانه ی خود هم

                                 مهمانیم

 

وقتی

من پشت میز خود بنشینم

وقتی تو

در هیئت الهه ی الهام

آرام و بی صدا

مثل پری شناور در باد

یا مثل سایه پشت بام سرم راه می روی

و دفتر و مداد و کتابم را

که در کف اتاق پراکنده اند

از روی فرش کوچکمان جمع می کنی

بی آنکه گرد هیچ صدایی

بر لحظه ی سرودن من سایه افکند

آرامش حضور تو عطر خیال را

بر خلسه وار خلوت من می پراکند

 

و خرقه ی تبرک من دستا های توست

پس

گاهی بیا و پشت سرم لحظه ای بمان

دستی به روی شانه ی من بگذار

تا از فراز شانه ی من

این سطرهای درهم و برهم

این شعرهای مبهم خط خورده را

                                             در دفترم بخوانی

تا سطرهای تار

                                 روشن شوند

تا من قلم به دست تو بسپارم

تا تو به دست من بنویسی

بعد ...

         ـ یک استکان چای !

                                 (از پس خستگی)

 

آنگاه

در خانقاه گرم نگاه تو

ما هر دو بال در بال

بر سطرهای آبی این دفتر سفید

                                             پرواز  می کنیم

این اوج ارتفاع من و توست !

 

در دود عود و اسفند

همراه واژه های رها در هوا

رقص نگاه ما چه تماشایی ست !

 

این حلقه ی سماع من و توست !  

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 20:28 http://rue.blogsky.com

.
.
.
دوست داشتن زیباست اما ....
.
.
.

هدایی جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:42 http://dokhtarebarfi.blogsky.com

چه زیبا بود! ولی یکمی کلمه هاش سخت بود...
مرسی سر زدی :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد